martes, 20 de enero de 2015

Seguretat, assegurança i les cadiretes de cotxe

De la mateixa manera que passa amb els cascs dels motoristes, els dispositius de seguretat infantil pel cotxe estan optimitzats per a garantir la protecció específicament en un primer impacte.

Quan aquest impacte ja s'ha produit, l'aparició de petites esquerdes, moltes d'elles imperceptibles a simple vista, poden debilitar l'estructura i minvar la seva capacitat de protecció.

El fabricant no garanteix que la resposta sigui l'adequada en una segona eventualitat i, per tant, hi ha el consens unànim que cal rebutjar la cadira que s'ha vist involucrada en un accident de trànsit per molt lleu que aquest hagi estat. La recomanació és destruir primer l'etiqueta d'homologació i després portar-la al punt de reciclatge.

Quí s'ha de fer càrrec, en termes legals i econòmics dels cost de reposició de la cadira?

Al Blog de Matías Massó, experts en promoure la seguretat infantil quan viatgem en cotxe, en fan dues distincions segons la responsabilitat sigui del conductor contrari o pròpia.

Sinistre amb responsabilitat del contrari
El responsable està obligat a indemnitzar tots els danys causats.
La pòlissa de Responsabilitat Civil Obligatòria del conductor del vehicle contrari, a més de les possibles lesions causades a les persones, cobreix els desperfectes als béns fins a 15 milions d'euros per sinistre.
El pèrit de la companyia del contrari haurà d'avaluar si la cadireta està afectada, en aquest cas serà reclamable.
Els convenis entre companyies asseguradores cobreixen els dispositius de retenció infantil.
Tinguem en compte que l'assegurança obligatòria no cobreix danys al vehicle propi, ni a vehicles de tercers quan són familiars pròxims, ni a objectes personals de l'assegurat, cònjuges, o familiars fins al tercer grau de consanguinitat o afinitat.

Sinistre de danys propis
En aquest cas depèn del que cada Companyia vulgui assegurar.
Hi ha asseguradores que esmenten expressament els dispositius de retenció infantil en les seves pòlisses a tot risc, amb o sense franquícia, assignant-los una cobertura fins a un import determinat per sinistre o per cadireta en cas d'existir més d'una unitat afectada.
Altres inclouen les cadiretes com objectes personals dels ocupants, als quals donen cobertura fins a un import global en les circumstàncies que s'especifiquen en les clàusules.

(Traducció al català del post "El seguro y las sillas auto" de El blog de Matías Massó).

No hay comentarios:

Publicar un comentario